Skip to content
Research data finder
FI|EN

IMPORTANT INFORMATION ABOUT ETSIN! Old Etsin (etsin.avointiede.fi) will be migrated into new Etsin (etsin.fairdata.fi) at the end of June 2019. After the migration all PUBLISHED datasets will be visible in new Etsin.
Describing the datasets in Etsin will not be possible after 12th June 2019. Instead, describing the datasets will be done in new metadata tool, Qvain, which will be launched at the begin of July 2019.
Note! Remember to publish your dataset if you want it to be migrated into new Etsin.

Search for a Dataset

76 datasets found
  • Metadata: 4/5

    Enhancing Leisure Time Activities: Interview Notes and Observation Diaries 20...

    Aineisto sisältää Hyvä vapaa-aika -hankkeessa kerättyjä nuoriso-ohjaajien päiväkirjoja hankkeen ajalta sekä ohjaajien ja opettajien haastatteluja. Aineistoa kerättiin eteläsuomalaisessa kaupungissa viidestä eri koulusta. Jokaisella kohdeluokalla oli koko yläkoulun ajan oma nuoriso-ohjaaja, joka tarjosi tukea harrastusten löytämiseen ja vapaa-ajan...
  • Metadata: 3/5

    International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) in Finland 2009: S...

    Nuorten yhteiskunnallisen osaamisen, osallistumisen ja asenteiden tutkimus toteutettiin suomalaisissa kouluissa vuonna 2009 osana laajaa kansainvälistä ICCS 2009 -tutkimushanketta (International Civic and Citizenship Education Study 2009). Tutkimuksessa perehdyttiin nuorten yhteiskunnallisiin tietoihin ja taitoihin, sekä siihen, kuinka he suhtautuvat...
  • Metadata: 3/5

    Significance of Gender in Basic Education 2018

    Aineisto sisältää opettajien kirjoituksia sukupuolen merkityksestä opetustyössä. Vastaajia pyydettiin kirjoittamaan vapaita tekstejä annetusta aiheesta. Osallistujille annettiin myös apukysymyksiä. Apukysymyksissä kysyttiin esimerkiksi sitä, miten sukupuoli vastaajan mielestä näkyy kouluarjessa ja tuottaako sukupuoli eriarvoisuutta koulussa. Lisäksi...
  • Metadata: 3/5

    Life Course 1971 - 2002

    Tässä pitkittäisaineistossa on tutkittu lahjakkuuden, sosiaalisen taustan ja koulumenestyksen yhteyksiä elämänkaareen, elämän tärkeisiin valintoihin sekä elämänhallintaan. 1970-luvun alussa mitattiin 3 - 9-vuotiaiden lasten psykolingvistisiä kykyjä ITPA-testillä (Illinois Test of Psycholinguistic Abilities). Tämä verbaalisesti painottuneen yleisälykkyyden...
  • Metadata: 3/5

    Sixth Graders' Views on Play, School and Hobbies 2008

    Tutkimuksessa kartoitettiin peruskoulun kuudesluokkalaisten käsityksiä leikistä, koulusta, harrastuksista ja vapaa-ajasta. Aluksi kysyttiin, onko vastaajien mielestä kaikilla lapsilla oikeus leikkiä, onko oikeus leikkiin lakisääteistä, milloin lapset yleensä lopettavat leikkimisen, lopettavatko liian aikaisin ja miksi vastaajat itse lopettivat...
  • Metadata: 3/5

    School Security Survey 2016

    Tutkimusaineistossa käsitellään suomalaisten oppilaitosten turvallisuuteen liittyviä asioita, kuten erilaisia haitallisen käyttäytymisen ilmenemisiä kouluympäristössä ja turvallisuushäiriöihin varautumista. Vastaajina kyselyssä ovat oppilaitosten rehtorit. Tutkimus on kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin teettämä sekä rahoittama ja liittyy...
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): In...

    Haastattelu on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena oli selvittää 14-vuotiaiden sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tutkimusvaiheeseen kuuluivat opettaja-arvioinnin lisäksi tutkimushenkilöiden omat haastattelut (FSD2305), toveriarvioinnit (FSD2073)...
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): In...

    Haastattelu on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena oli selvittää 14-vuotiaiden sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tutkimusvaiheeseen kuului myös toveri- ja opettaja-arvioinnit (FSD2073) sekä vanhemman haastattelu (FSD2074). Nuorten haastatteluissa...
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): In...

    Haastattelu on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena on selvittää 14-vuotiaiden nuorten sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tietoa kerättiin toveri- ja opettaja-arvioinneilla sekä nuorten ja heidän vanhempiensa haastatteluilla. Tähän aineistoon kuuluva...
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): Te...

    Aineisto on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena on selvittää 14-vuotiaiden sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tietoa sosiaalisesta käyttäytymisestä kerättiin opettaja- ja toveriarvioinneilla kuten ensimmäisellä tutkimuskerralla, jolloin tutkittavat...
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): Te...

    Aineisto on ensimmäinen osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Ensimmäisessä tutkimusvaiheessa kansakoulun toisen luokan oppilailta kerättiin tietoa toveri- ja opettaja-arvioinnein sekä kahdella persoonallisuuskyselyllä. Toveriarviointi toteutettiin tutkijajohtoisesti luokkahuonetilanteessa....
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): In...

    Haastattelu on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena oli selvittää 14-vuotiaiden sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tutkimusvaiheeseen kuuluivat myös toveri- ja opettaja-arvioinnit (FSD2073) sekä tutkimushenkilöiden omat haastattelut (FSD2305)....
  • Metadata: 3/5

    Jyväskylä Longitudinal Study of Personality and Social Development (JYLS): In...

    Haastattelu on osa Lapsesta aikuiseksi -tutkimusta, joka on jatkunut samojen henkilöiden seurantana yli 30 vuotta. Tämän tutkimusvaiheen tarkoituksena oli selvittää 14-vuotiaiden sosiaalista käyttäytymistä ja kasvuoloja. Tutkimusvaiheeseen kuuluivat myös toveri- ja opettaja-arvioinnit (FSD2073) sekä vanhemman haastattelu (FSD2074). Nuorten...
  • Metadata: 3/5

    Tampere Afternoon Activity Project: Parents 2007

    Vuonna 2007 käynnistyneessä Harrastava iltapäivä -hankkeessa Tampereen kaupunki järjesti koulupäivän jälkeen vapaaehtoista harrastustoimintaa 3. - 9.-luokkalaisille. Harrastus- ja kerhotoiminta järjestettiin yhteistyössä järjestöjen, seurojen ja seurakuntien kanssa. Hankkeen väliarviona tehtiin kyselytutkimukset, joiden avulla arvioitiin hankkeen...
  • Metadata: 3/5

    Tampere Afternoon Activity Project: Club Leaders 2007

    Vuonna 2007 käynnistyneessä Harrastava iltapäivä -hankkeessa Tampereen kaupunki järjesti koulupäivän jälkeen vapaaehtoista harrastustoimintaa 3. - 9.-luokkalaisille. Harrastus- ja kerhotoiminta järjestettiin yhteistyössä järjestöjen, seurojen ja seurakuntien kanssa. Hankkeen väliarviona tehtiin kyselytutkimukset, joiden avulla arvioitiin hankkeen...
  • Metadata: 3/5

    Tampere Afternoon Activity Project: School Staff 2007

    Vuonna 2007 käynnistyneessä Harrastava iltapäivä -hankkeessa Tampereen kaupunki järjesti koulupäivän jälkeen vapaaehtoista harrastustoimintaa 3. - 9.-luokkalaisille. Harrastus- ja kerhotoiminta järjestettiin yhteistyössä järjestöjen, seurojen ja seurakuntien kanssa. Hankkeen väliarviona tehtiin kyselytutkimukset, joiden avulla arvioitiin hankkeen...
  • Metadata: 3/5

    Children's Experiences of Day Nursery Playing 2012

    Aineisto koostuu seitsemän esikouluikäisen lapsen litteroidusta haastattelusta sekä heidän piirustuksista. Haastatteluissa esikoululaisilta kysyttiin kysymyksiä liittyen leikkeihin ja leikkimiseen. Kaikki haastattelut tehtiin yhdessä Pirkanmaalaisessa päiväkodissa. Yksittäisissä kysymyksissä lapsilta kysyttiin mm. mikä päiväkodissa on kivaa ja mikä...
  • Metadata: 3/5

    School Well-being Profile 2016-2017: Lower Secondary School, Grades 7-9

    Tässä aineistossa tarkastellaan 7-9-luokkalaisten, peruskoulua käyvien oppilaiden hyvinvointia koulussa. Kyselyn teemat ovat oppilaitoksen olosuhteet, sosiaaliset suhteet, itsensä toteuttamisen mahdollisuudet ja terveydentila. Kysymykset on esitetty väittäminä ja monivalintakysymyksinä. Väittämiä arvioidaan viisiportaisella asteikolla "täysin samaa...
  • Metadata: 3/5

    Leadership in Multicultural School 2004: Rector Interviews

    Aineisto koostuu vuonna 2004 kerätyistä 25 monikulttuurisen peruskoulun rehtorien haastatteluista. Haastatteluissa käsiteltiin monikulttuurisuuden rehtoreille asettamia johtamisen haasteita sekä kysymyksiä koskien eri kulttuureista tulleiden oppilaiden ja heidän huoltajiensa integroitumista suomalaiseen kouluun ja sen toimintakulttuuriin. Monikulttuurisen...
  • Metadata: 3/5

    School Well-being Profile 2004-2005: Lower Secondary School, Grades 7-9

    Tässä aineistossa tarkastellaan 7-9-luokkalaisten, peruskoulua käyvien oppilaiden hyvinvointia koulussa. Kyselyn teemat ovat oppilaitoksen olosuhteet, sosiaaliset suhteet, itsensä toteuttamisen mahdollisuudet ja terveydentila. Kysymykset on esitetty väittäminä ja monivalintakysymyksinä. Väittämiä arvioidaan viisiportaisella asteikolla "täysin samaa...