Siirry sisältöön
Tutkimusaineistojen hakupalvelu
FI|EN

TÄRKEÄÄ TIETOA ETSIMEN KÄYTÖSTÄ! Vanha Etsin -palvelu (etsin.avointiede.fi) siirtyy osaksi uudistettua Etsin -palvelua (etsin.fairdata.fi) heinäkuun alussa 2019. CSC siirtää kaikki vanhassa Etsimessä JULKAISTUT aineistot uuteen Etsimeen.
Aineistojen kuvailu päättyy vanhassa Etsimessä 12.6.2019. Aineistot kuvailaan jatkossa uuteen Etsimeen uuden Qvain -palvelun avulla, joka otetaan käyttöön heinäkuun 2019 alussa.
Huom! Muista julkaista aineistosi, jos haluat niiden siirtyvän uuteen Etsimeen.

Etsi aineistoa

Löytyi 30 aineistoa
  • Metatiedot: 3/5

    Odotukset ja kokemukset sähköisten terveyspalvelujen käyttöönotosta: esimiehe...

    Kysely selvittää Omat digiajan hyvinvointipalvelut (ODA) -hankkeeseen (2016-2018) osallistuneiden 14 kunnan ja sairaanhoitopiirin sosiaali- ja terveysalan esimiesten ja johtajien odotuksia ja kokemuksia Omaolo-palvelukokonaisuuden käyttöönotosta, hyvistä käyttöönoton johtamisen käytännöistä ja niiden toteutumisesta. Vastaava kysely on toteutettu myös...
  • Metatiedot: 3/5

    Odotukset ja kokemukset sähköisten terveyspalvelujen käyttöönotosta: terveysa...

    Kysely selvittää Omat digiajan hyvinvointipalvelut (ODA) -hankkeeseen (2016-2018) osallistuneiden 14 kunnan ja sairaanhoitopiirin sosiaali- ja terveysalan työntekijöiden odotuksia ja kokemuksia Omaolo-palvelukokonaisuuden käyttöönotosta, hyvistä käyttöönoton johtamisen käytännöistä ja niiden toteutumisesta. Vastaava kysely on toteutettu myös esimiehille...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2016

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Sosiaalibarometri oli tarkoitus harventaa joka toinen vuosi toteutettavaksi, mutta Kelan aloitteesta sovittiin, että...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2017

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Vuoden 2017 Sosiaalibarometri-kyselyssä ajankohtaisteemoina ovat muun muassa hyvinvoinnin tila, eriarvoisuus,...
  • Metatiedot: 3/5

    Uudistuvat sosiaali- ja terveyspalvelut 2015

    Uudistuvat sosiaali- ja terveyspalvelut 2015 -kyselytutkimuksessa selvitetään Suomessa asuvien kokemuksia ja näkemyksiä sosiaali- ja terveyspalveluista. Kyselyllä pyrittiin saamaan tietoa sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjistä ja heidän näkemyksistään palveluita koskien. Vastaajille esitetyt kysymyksen käsittelivät luottamusta sosiaali- ja...
  • Metatiedot: 3/5

    Terveys- ja hyvinvointitietojen toissijainen hyödyntäminen 2016

    Tutkimuksessa kartoitettiin kansalaisten sekä sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten asenteita ja suhtautumista sosiaali- ja terveystietojen toissijaiseen hyödyntämiseen tutkimuksessa, kehittämisessä ja johtamisessa. Tutkimuksen erityisryhmänä olivat henkilöt, joilla itsellä tai jollakin heidän läheisistään on yksi tai useampi lääkärin toteama krooninen...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2015

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Vuoden 2015 Sosiaalibarometri-kyselyssä ajankohtaisteemoina ovat muun muassa hyvinvointipalveluiden tilanne,...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2014

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Vuoden 2014 Sosiaalibarometri-kyselyssä ajankohtaisteemoina ovat muun muassa palveluiden nykytilanne ja tulevaisuus,...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2013: ikääntyneiden käyntihaastattelut

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut (HYPA) -kyselytutkimuksen tavoitteena on kerätä ajan tasalla olevaa, luotettavaa ja kattavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Aineistot käsittelevät suomalaisten hyvinvointia, toimeentuloa, asumista, osallisuutta, terveyttä, sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttöä. Tämä...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2013

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut (HYPA) -aineiston tavoitteena on tarjota ajan tasalla olevaa, luotettavaa ja kattavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Tämä aineisto käsittää vuonna 2013 tehtyjen puhelinhaastattelujen vastaukset. Aineisto käsittelee suomalaisten hyvinvointia, toimeentuloa, asumista,...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2009: ikääntyneiden käyntihaastattelut

    Suomalaisten Hyvinvointi ja Palvelut (HYPA) -kysely on paneelimuotoinen kyselytutkimus, jossa yhdistetään puhelin- ja käyntihaastatteluja, postikyselyjä ja rekisteriaineistoja. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota ajan tasalla olevaa, luotettavaa ja kattavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Tämä aineisto...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2009

    Suomalaisten Hyvinvointi ja Palvelut (HYPA) -kysely on paneelimuotoinen kyselytutkimus, jossa yhdistetään puhelin- ja käyntihaastatteluja, postikyselyjä ja rekisteriaineistoja. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota ajan tasalla olevaa, luotettavaa ja kattavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Tämä aineisto...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2006

    Suomalaisten Hyvinvointi ja Palvelut (HYPA) -kysely on paneelimuotoinen kyselytutkimus, jossa yhdistetään puhelin- ja käyntihaastatteluja, postikyselyjä ja rekisteriaineistoja. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota luotettavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Vuoden 2006 kysely suoritettiin...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2004: ikääntyneiden käyntihaastattelut

    Suomalaisten Hyvinvointi ja Palvelut (HYPA) -kysely on paneelimuotoinen kyselytutkimus, jossa yhdistetään puhelin- ja käyntihaastatteluja, postikyselyjä ja rekisteriaineistoja. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota luotettavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Tämä aineisto perustuu yli 79-vuotiaiden...
  • Metatiedot: 4/5

    Suomalaisten hyvinvointi ja palvelut 2004

    Suomalaisten Hyvinvointi ja Palvelut (HYPA) -kysely on paneelimuotoinen kyselytutkimus, jossa yhdistetään puhelin- ja käyntihaastatteluja, postikyselyjä ja rekisteriaineistoja. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota luotettavaa tutkimusaineistoa suomalaisten hyvinvoinnista ja hyvinvointipalveluiden käytöstä. Tämä aineisto perustuu puhelinhaastatteluihin,...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2013

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Vuoden 2013 Sosiaalibarometri-kyselyssä ajankohtaisteemoina ovat muun muassa palveluiden toteutuminen ja uudistaminen,...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2012

    Sosiaalibarometrit ovat tutkimuksellisia ajankohtaisselvityksiä, joiden tarkoituksena on tuottaa mahdollisimman ajan tasalla olevaa tietoa hyvinvointipalvelujen, palvelujärjestelmän ja hyvinvoinnin tilanteesta ja niiden muutossuunnista. Vuoden 2012 Sosiaalibarometri-kyselyssä ajankohtaisteemoina ovat muun muassa nuorten yhteiskuntatakuu, kuntauudistus,...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2011

    Sosiaalibarometrit kartoittavat laaja-alaisesti vastaajien organisaatioiden tilannetta ja palveluiden vastaavuutta organisaation toiminta-alueen asukkaiden tarpeisiin. Vuoden 2011 sosiaalibarometrissä vastaajina olivat kuntien sosiaalihuollon, Kansaneläkelaitoksen toimistojen, työ- ja elinkeinotoimistojen sekä terveyskeskuksien johtavissa asemissa olevat...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2010

    Kyselyssä vastaajina olivat kuntien sosiaalihuollon, Kansaneläkelaitoksen toimistojen, työ- ja elinkeinotoimistojen sekä terveyskeskuksien johtavissa asemissa olevat työntekijät ja sosiaalihuollon lautakuntien puheenjohtajat. Kysely kartoittaa laaja-alaisesti vastaajien organisaatioiden tilannetta ja palveluiden vastaavuutta organisaation toiminta-alueen...
  • Metatiedot: 3/5

    Sosiaalibarometri 2009

    Sosiaalibarometrit kartoittavat laaja-alaisesti vastaajien organisaatioiden tilannetta ja palveluiden vastaavuutta organisaation toiminta-alueen asukkaiden tarpeisiin. Vuoden 2009 sosiaalibarometrissä vastaajina olivat kuntien sosiaalitoimen, Kansaneläkelaitoksen toimistojen, työ- ja elinkeinotoimistojen sekä terveyskeskuksien johtavissa asemissa olevat...